Tomáš Krystlík, Česká hloupost

24. června 2012 v 2:23 | marie dubanová
Česká hloupost
14. dubna 2012 v 14:27 | Tomáš Krystlík
Obrozenci způsobili vydupáváním prakticky nepoužitelného jazyka ze země kulturně civilizační zpoždění Čechů zvící více než jedno století. V mnoha oblastech je to dnes umně překryto, takže se to na první pohled nepozná. V 70. letech 18. století začali Němci vydávat jednojazyčné výkladové slovníky (obdobný český dodnes neexistuje), v roce 1784 nahradila na pražské univerzitě němčina latinu. Čeština se prodrala na univerzitu coby vyučovací jazyk až v roce 1882. Novostavba Národního divadla v Praze musela vyhořet, protože architekti ji vyprojektovali tak, že z galérie nebylo vidět na jeviště. Češi si toužebně přáli autonomii v rámci rakouské říše, leč v rozhodující okamžik rakousko-uherského vyrovnání, kdy se přikročilo k federalizaci říše (1867), se již několik let nezúčastnili zasedání vídeňské Říšské rady (parlamentu), k čemuž jim zavelel František Palacký. Tato tzv. obstrukce parlamentu jim vydržela 17 let. Ovšem nezapomněli neustále předkládat své federalizační požadavky, které mimo parlament neměly svou váhu.
Přesuňme se do současnosti a položme si modelovou otázku. Proč je šálek espressa v Česku dražší než na Západě, když náklady na nájemné a lidskou práci jsou tam výrazně vyšší než v ČR a když espresso na Západě vzniká z kvalitní kávy a ne z podřadných druhů jako většinou v ČR? Proč tedy v Itálii dostane člověk šálek espressa do 90 centů, kdežto v Česku se jeho cena pohybuje kolem 35 Kč? S tím též souvisí otázka další: Proč v českých obchodech jsou balení italské kávy nebo strojků pro přípravu espressa podstatně vyšší než na Západě? Vždyť všude v Česku se vzývá mocná ruka trhu! Čím se to tedy dá vysvětlit? Proč, třeba konkrétně v Německu, mají levnější a kvalitnější potraviny, oblečení a technické předměty jsou tam dodnes levnější?
Někteří kritičtí žurnalisté nebojící se napsat pravdu, jako Petr Holec z Reflexu (Náš drahý ráj, 10/2012), spatřují příčinu v české hlouposti, že Češi jsou ochotni za to onen vyšší obnos vydat. Ano, souhlasím s ním, ale ochota vydat za zboží větší peníz, podle furiantského "my na to máme", není jediný mechanismus, jak se česká blbost projevuje.
Jedete-li po eskalátoru do Tesca v Praze, máte před očima velký nástěnnou mapu s dalšími Tesco-prodejnami ve městě a pobídku, že když někde v Praze koupíte dané zboží ve stejném množství levněji, že vám Tesco vezme u nich koupenou věc zpět a vrátí peníze. Nikdo se nad tím nepozastaví, všichni to berou jako dobrou reklamu. Leč v Německu by se do věci okamžitě zapojil protimonopolní úřad, protože tento slogan dokazuje, že si řetězce vyměňují několikrát denně přehledy cen, za které momentálně prodávají, tedy je nasnadě, že uzavřely nedovolený cenový kartel. A zasáhne. V Česku to antimonopolní úřad vůbec nevzrušuje.
Existenci cenového kartelu v potravinářských řetězcích lze doložit i jinak a to srovnáním cen totožných výrobků. V českém a německém Lidlu je část sortimentu stejná. Příkladem nechť poslouží dva výrobky: okurky ve sladkokyselém nálevu a šunka serano (stejný výrobce, stejná značka i množství). Ony okurky v německém Lidlu jsou za 0,59 € v českém za 24,90 Kč, serano šunka je za 1,98 € versus 49,90 Kč. Kyselé okurky přece nelze prodávat po cca 15 Kč, když jinde stojí přes dvacet! Z toho a z dalších příkladů plyne, že v Česku existuje cenový kartel na běžný sortiment, Čechy málo kupované položky mu zřejmě nepodléhají.
Zde nutno připomenout, že Češi doslova snědí cokoliv, jen když je to levné a je toho dost. Je známo, že firma Algida testovala přímo v českých krámech, zda Češi poznají, když smetana ve zmrzlině Magnum bude nahrazována levnější složkou. Obsah smetany snížili ve dvou krocích, nahradili kokosovým olejem a jiným tukem, aby po každém snížení obsahu smetany nechali české zákazníky chuť zmrzliny zdarma testovat. Nikdo nic nepoznal. Takže Magnum v českých krámech je od té doby diametrálně horší než na Západě. Další příklad. V německém i českém Lidlu je k dostání stejná nemletá káva Monte Santos, Caffé Espresso, nápadné však je, že v českém Lidlu je levnější než v německém, což je jev nezvyklý. Při podrobnějším srovnání jsou zrnka opticky odlišná a na sáčku v českém Lidlu chybí nápis 100 % arabica. Jinými slovy ve stejném obalu je v německém Lidlu k dostání kvalitnější káva, což pozná i laik podle chuti, jak vidno ne však Čech.
V ČR existují i další cenové kartely, z jejichž dopadu se člověk nákupem v cizině nevyvlékne. Např. bankovní poplatky za vedení konta a to do doby sjednocení poplatků za vnitro- a mezistátní platby. Protimonopolní úřad v Česku je v této věci zcela nečinný. Stejně ho neruší vysoké poplatky za telefonní volání, kde proti přeběhlíkům do ciziny působí zase roaming a vyšší poplatky za mezinárodní volání. Dalších příkladů je přehršel. V ČR není vůle po nápravě takových věcí, za mizernou dostupnost (vymahatelnost) práva si Češi mohou sami svou hloupostí.
Když ČR vstupovala do EU, podepsala závazek, že do dvou let bude mít kariérní řád pro úředníky ve formě zákona. Dodnes není. Takže po volbách se nemění jen přednosta úřadu, jeho sekretářka a první náměstek, nýbrž se značná část úřadu vyhází a naberou se známí a přátelé. Většinou neschopní. A to se po dalších volbách opakuje. Protože předpokládám, že přímá souvislost není českému čtenáři hned zjevná, vysvětlím to na příkladě. Nemáte-li coby úředník nemá jistotu nevyhoditelnosti, ochranu proti mobbingu ze strany nadřízených, jste v úřadě spíše pro okrasu a budete spíše dělat vše, abyste si své místo udržel i v další legislativní periodě, vlísáním se do přízně nadřízených a projeví-li přání, nebudete postupovat striktně podle zákona. Za těchto okolností jste úředníkem v českém antimonopolním nebo regulačním úřadu. Nebudete tedy pronásledovat např. potravinářské řetězce, které uzavřely cenový kartel, protože ty si již opatřily svého lobbistu v řadách vyšších úředníků, vašich nadřízených.
Už slyším námitku, že původně německé řetězce, tedy Germáni šidí co do kvality a cen nebohé české Slovany! To není ovšem pravda. Řetězce jsou společnosti české, byť základní kapitál přišel ze Západu. Češi v jejich vedení se rozhodli, že se zákaznictvo bude šidit, ne Němci, protože cenová politika a kvalita, nejsou-li na ni stížnosti, se nedá ze špičky podniku - dva tři Němci na celý podnik, kolem 99,99 % Čechů - uhlídat. Zde jim hrají do noty svou hloupostí a neschopností rozeznat šmejd i čeští konzumenti.
Ještě vyvrátím další český velmi rozšířený blud. V českých sdělovacích prostředcích koluje tvrzení, že české zemědělství ničí nižší ceny zemědělských produktů ze Západu kvůli tomu, že západní vlády dotují zemědělství. To je ovšem nepravda. Zemědělci dostávají náhrady za nevyužitou půdu nechanou ladem a dotace vyrovnávající nižší vhodnost půdy pro daný produkt všude v EU, tedy i v ČR. Pak se dotují nové perspektivní zemědělské technologie, na které zemědělci nemají peníze nebo je považují za riskantní. Závěr je jasný: Když čeští zemědělci nejsou schopni docílit konkurenceschopných cen, tak ať toho nechají.
Vraťme se k úřednictvu. Na Západě nemá nadřízený co mluvit do rozhodování podřízeného úředníka, který je navíc nevyhoditelný. Kdo není s rozhodnutím úřadu spokojen, musí se obrátit ke správnímu soudu. A to je v ČR další kámen úrazu, protože zde nebyly zřízeny správní soudy, nýbrž se jen správní senáty krčí jako popelka u soudů prvního stupně. O jejich rozhodování v režimu předběžného opatření do jednoho týdne si mohou Češi nechat zdát. Obdobně skandální z hlediska vymahatelnosti práva je praxe povyšování soudců přímo ministerstvem spravedlnosti. V civilizovaných zemích rozhoduje o povyšování grémium vážených soudců-seniorů a ministr spravedlnosti povýšení jen formálně podepisuje, nemaje do toho co mluvit. V české praxi se snaží soudci zavděčit ministerstvu spravedlnosti, takže vynášejí rozsudky podle jeho přání a v rozporu s platnými zákony v naději na brzké povýšení. Zřejmě tento stav většině lidí v ČR vyhovuje. Důsledky tedy jednoznačně padají na vrub hlouposti českého obyvatelstva.
Proč na Západě, pomineme-li hýbání s cenami pohonných hmot, se vyvíjejí ceny ve prospěch zákazníka, kdežto v ČR opačně? Svou roli hrají zažité návyky obchodníků a jejich mentalita. Češi mají fylogeneticky dánu neúctu k obecnímu, státnímu majetku, ke státu, tedy že není nemorální krást, okrádat v případech, kdy poškozený není konkrétní osoba, kterou člověk zná. Tedy i zákaznictvo. Češi se 160 let neztotožňují s vlastním státem, který je eo ipso dovoleno poškozovat, i krádežemi, tedy i obecní majetek a majetek, který nemá viditelně konkrétního vlastníka, a to muselo ve fylogenezi národa silně projevit.
Na Západě vlivem křesťanské morálky se stále berou ohledy na bližního, i když nemá konkrétní podobu. To se dá opět demonstrovat na příkladu: Jednopatrové zdravotní středisko v Praze, kde v přízemí ordinace praktických lékařů a v 1. patře bez výtahu je umístěna rehabilitace. Pádnější důkaz české blbosti nenajdete: prvními idioty byli ti, kteří navrhli takovou dislokaci, kdy tělesně handicapovaní musejí po schodech do prvního patra, ač rehabilitace mohla být v přízemí, druhými členové komise, která ji schválila a třetími je obyvatelstvo v okolí, které proti tomu neprotestuje.
Divíte se pak, když cizinci považují Čechy za hlupáky?
 

3 lidé ohodnotili tento článek.

Komentáře

1 Lu San Chin Lu San Chin | 20. května 2014 v 5:05 | Reagovat

Demagog Krystlik na vychazce z Bohnic.

2 ZilliamWeite ZilliamWeite | E-mail | 22. července 2017 v 22:59 | Reagovat

cialis uk pharmacy
http://cialis.withoutdoctorprescriptions.com - cialis without a doctor's prescription
  vendita on line cialis
<a href="http://cialis.withoutdoctorprescriptions.com">cialis without a doctor's prescription
</a> - cialis 20 mg street value password
cialis barato

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama